Publications

Books & Chapters

TOKER, Z. (2022). Düşünen Sınıflarda Görevler ne Zaman, Nerede ve Nasıl Verilir? (Çev. Edit. Aydogan-Yenmez, A & Gökçe, S.). Okul Öncesinden Liseye Matematikte Düşünen Sınıflar. Building Thinking Classrooms in mathematics (Liljedahl, P.),

Toker, Z. (2021). Effective Training of the Teachers In Teaching Of Mathematics: An In-Service Training Model For Teachers-As Designers.In O.E.C. Espinosa (Ed.) Developing Mathematical Literacy in the Context of the Fourth Industrial Revolution (pp.31-60).IGIGlobal. doi. 10.4018/978-1-7998-3868-5.

Durmuş, S., TOKER, Z. (2020). Olasılık Kavramlarının İncelenmesi (Çev. Edit. Durmuş, S.). İlkokul ve Ortaokul Matematiği-Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (10th Ed.), Van de Walle, J. A, Karp, S.K., Bay-Williams, J.M., Wray, J., & Todd Brown, E.,580-603. Nobel Yayınları: Ankara.,

TOKER, Z. (2020). Kesirlerle İşlemlerin Geliştirilmesi (Çev. Edit. Durmuş, S.). İlkokul ve Ortaokul Matematiği-Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (10th Ed.), Van de Walle, J. A, Karp, S.K., Bay-Williams, J.M., Wray, J., & Todd Brown, E., 373-404. Nobel Yayınları: Ankara.,

Toker, Z. (2020). Etkinlikler yoluyla sınıf içinde ispat ve sorgulama.Y. Dede, M.F. Doğan, F.Aslan-Tutak (Ed.), Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları (s.437-461). Ankara: Pegem Yayıncılık.,

Articles

BEKTAŞ, D., TOKER, Z. (2021). Çevrimiçi Matematik Öğretimi Üzerine Yansıtıcı Düşünceler, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. http://doi.org/10.17522/balikesirnef.964470

TOKER, Z. (2021). Making Thoughts Visible through Formative Feedback in a Mathematical Problem-Solving Process, International Journal of Contemporary Educational Research. http://doi.org/10.33200/ijcer.845288

TOKER, Z. (2020). Differentiating the Corrective Instruction in the Light of Student’s Reflection, Acta Didactica Napocensia. (Vol. 13). (pp. 271-283). http://doi.org/10.24193/adn.13.2.18

Toker, Z. (2020). Teachers' reflective thoughts and perceptions about change in the process of adaptation to the international curriculum, Egitim ve Bilim.

TOKER, Z. (2020). Uluslararası Öğretim Programına Uyum Sürecinde Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünceleri ve Değişim ile ilgili Algıları, http://doi.org/10.15390/EB.2020.8940

Toker, Z. (2020). Preservice Mathematics Teachers’ Views on Using Instructional Rubrics in Materials Development Process, Başkent University Journal of Education.

Conference Papers & Presentations

Gürbüz, FN., Kaplan, ÖA., Bakırcı, Z., TOKER, Z. (2021). Matematik ders kitaplarında istatistik öğretimine yönelik etkinliklerin etkinlik tasarım prensipleri çerçevesinde incelenmesi, 5. Türkbilmat Kongresi, Antalya.,

Efe, M., Çorumluoğlu, NH., TOKER, Z. (2021). Ortaokul matematik ders kitaplarında cebirsel düşünceyi desteklemeye yönelik fırsatlar, 3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi,

Güzeller, G., TOKER, Z. (2021). Pandeminin gölgesindeki uzaktan eğitim sürecinde matematik öğretim programını yeniden yorumlamak, UBEST 2021 Congress,

Toker, Z., Güzeller, G. (2020). Öğretimi Yaşam Bağlamları ile Zenginleştirme, Öğretmen Kariyer Fuarı, İstanbul.,

Altan, S., Ateşkan, A., Toker, Z. (2020). Altan, S., Ateskan, A., & Toker, Z. (2020). Uluslararası Bakalorya Programı: Nasıl bir Okul; Nasıl bir Öğretmen? M. S. Corlu, (Moderatör). Panel tartışması-Öğretmen Kariyer Fuarı, İstanbul, Türkiye, Öğretmen Kariyer Fuarı, İstanbul,

Toker, Z. (2019). Uluslararası Bakelorya Otorizasyonundan Yükseköğretimde Program Akreditasyonuna: Bir Yansıtıcı Öğrenme Sürecinin Anatomisi, Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara,

Toker, Z., Haser, Ç. (2019). Reflective practice as a tool for fostering thinking about students’ learning of mathematics, TürkBilmat 4 Kongresi, İzmir,

Toker, Z., İler, K., Neşeli, M. (2019). Değerler Eğitiminden matematik ders kitaplarına yansımalar, TürkBilmat 4 Kongresi, İzmir

Toker, Z. (2019). Uluslararası Bakelorya İlk Yıllar Programı ve MEB Öğretim Programının Karşılaştırmalı Analizi ve Entegrasyon için Çerçeve Önerisi, 6. EJER Kongresi, Ankara,

Toker, Z. (2019). Uluslararası Programda Öğretmeyi Öğrenmek: Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Gelişime İhtiyaç Duyduğu Alanlar, 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara,

Toker, Z. (2019). Farklılıklara Hitap Eden Öğretimin Tasarlanması, Eğitimi Demokratikleştirmek Konferansı, Ankara

Toker, Z., Güzeller, G. (2019). Matematik Eğitiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma, Kanguru Matematik Sempozyumu, İzmir,