Yayınlar

Kitap ve Bölümler

HAŞLAMAN, T. (2021). E-portfolyo Uygulamasıyla Özdüzenleyici Öğrenme Becerilerinin Desteklenmesi. B. Akkoyunlu, A. İşman & H.F.Odabaşı, (Ed.) içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021 (ss. 339-367). PEGEM AKADEMİ.,

HAŞLAMAN, T. (2020). Çevrimiçi Ortamlarda Özdüzenleyici Öğrenme, Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, (pp. 77-100). PEGEM AKADEMİ.

Haşlaman, T. (2019). Özdüzenleyici Öğrenmenin Açık-Uçlu Öğrenme Ortamlarında Desteklenmesi., (pp. 469-491). PEGEM AKADEMİ.

Makaleler

HAŞLAMAN, T., Atman-Uslu, N., Mumcu, F. (2021). Development and In-Depth Investigation of Pre-Service Teachers' Digital Competencies Based on DigCompEdu: A Case Study,

Kula, A., Avcı, Ü., Haşlaman, T. (2020). Engelli Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Entegrasyonuna İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (Vol. 22). (pp. 632-652).

Avcı, Ü., Haşlaman, T., Kula, A. (2019). Teachers’ Opinions on Technology that They Want to Integrate into the Learning-Teaching Process, Acta INFOLOGICA. (Vol. 3). (pp. 1-9). http://doi.org/10.26650/acin.556003

Haşlaman, T. (2018). Supporting students as self-regulated learners with use of infographics: “How can i learn better?”, Elementary Education Online. (Vol. 17). (pp. 277-292). http://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413771

Haşlaman, T. (2017). Supporting self-regulated learning: A digital storytelling implementation, Elementary Education Online. (Vol. 16). (pp. 1407-1424). http://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342964

Gökçearslan, Ş., Mumcu, FK., Haşlaman, T., Çevik, YD. (2016). Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self-regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students, Computers in Human Behavior. (Vol. 63). (pp. 639-649). http://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.091

Demiraslan Çevik, Y., Haşlaman, T., Çelik, S. (2015). The effect of peer assessment on problem solving skills of prospective teachers supported by online learning activities, Studies in Educational Evaluation. (Vol. 44). (pp. 23-35). http://doi.org/10.1016/j.stueduc.2014.12.002

Haşlaman, T., Aşkar, P. (2015). The measures of students’ self-regulated learning and teachers’ supportive self-regulated learning behaviors, Hacettepe Egitim Dergisi. (Vol. 30). (pp. 106-121).

Çevik, YD., Çelik, S., Haşlaman, T. (2014). Teacher training through social networking platforms: A case study on Facebook, Australasian Journal of Educational Technology. (Vol. 30). (pp. 714-727).

Haşlaman, T., Demiraslan, Y., Kuşkaya Mumcu, F., DÖNMEZ, O., AŞKAR, P. (2008). Examining communication patterns of group discussions in an online environment by discourse analysis, HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION. (Vol. 35). (pp. 162-174).

Haşlaman, T., Aşkar, P. (2007). Investigating the relationship between self-regulated learning strategies and achievement in a programming course, HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION. (Vol. 32). (pp. 110-122).

Haşlaman, T., Aşkar, P. (2007). The Measures of Students' Self-Regulated Learning and Teachers' Supportive Self-Regulated Learning Behaviors, HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION. (Vol. 32). (pp. 110-122).

Haşlaman, T., Kuskaya Mumcu, F., Koçak Usluel, Y. (2007). The integration of information and communication technologies in learning and teaching process: A lesson plan example, EDUCATION AND SCIENCE. (Vol. 32). (pp. 54-63).

Konferans Bildirileri ve Sunumlar

HAŞLAMAN, T. (2021). Özdüzenleyici Öğrenme Becerilerini Destekleyen Bir Araç Olarak E-portfolyo. 8th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon; Türkiye.,

AVCI, Ü., KULA, A., HAŞLAMAN, T. (2020). Determining the Emerging Technologies in Education in the Last Years 8th International Conference on Future Learning and Informatics: Data Revolution.,

HAŞLAMAN, T. (2020). Öğretmenlerin Facebook’u Mesleki Gelişim Amaçlı Kullanımları: Bir Meta Sentez Çalışması,VII th International Eurasian Educational Research Congress,

Haşlaman, T., Çalıkoğlu, B. (2019). "Özel yetenekli öğrenciler için teknoloji-destekli eğitim” Konulu Araştırmalarda Gerekçe-Sonuç İlişkilerini İncelemek, Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi,

Haşlaman, T., Kula, A., Avcı, Ü. (2019). İşitme Engellilerin Öğrenme Ortamlarında Teknoloji Kullanımı: Bir Meta Sentez Çalışması, 6 th International Eurasian Educational Research Congress,

Karslı Çalamak, E., Olkun, S., Haşlaman, T., Allexsaht-Snider, M. (2019). GÖÇMAT Projesi Bilimsel Araştırma Çıktılarını Paylaşma Etkinliği, TED University, Ankara,