Conference Papers & Presentations
OCAK, E. (2021). Belgesel Sinemanın Minör Alt-Türü Olarak Deneme Filme Yerli Bir Örnek: “Parçalar”
TÜRKİYE FİLM ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNELİMLER XXI, “SİNEMA, MARJİNAL, MİNÖR ve YEREL” 21–23 Ekim 2021, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi & Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi (Çevrimiçi).,
OCAK, E. (2021). A Critical Inquiry on Data Visualization Based Interactive Documentary: “The Fallen of World War II” as an example, AVANCA | CINEMA, AVANCA | CINEMA International Conference 2021. Avanca, Portugal, http://doi.org/10.37390/avancacinema.2021.a254
OCAK, E. (2020). Agnes Varda’nın Dijital Videonun Olanaklarıyla Kurduğu Düşünce-Duygulanım Sineması,
OCAK, E. (2020). Agnes Varda as an Image Gleaner Woman Filmmaker: Embracing Digital Video, Online
OCAK, E. (2019). Yaşam Gücünü Artıran Bir Belgesel: Atık Toplayıcılar ve Ben, Bir Görüntü Toplayıcısı: Agnes Varda,
Ocak, E. (2019). Bellek-Belgesel Sinema İlişkisi Üzerine: Agnes'in Plajlarında Zaman-Mekan-Bellek-Dostluk, Akbank Sanat, Beyoğlu/İstanbul,
OCAK, E. (2017). Deneme Film: İçinde Yaşadığımız Zamanı Kavramaya Yönelen Film Türü,
OCAK, E. (2017). Interactive Documentary as a Research Method and Pedagogical Approach
OCAK, E. (2017). Design as an Act of Resistance: Creativity of the Gezi Resistance and its Audio-Visual Production, Resistance With/In/To Design, Yaşar University, İzmir, Yasar University & 4T: Design and Design History Society.
OCAK, E. (2016). How will the Documentaries of Gezi Resistance be Made? Online, Interactive, Participatory, Co-creative Documentary Filmmaking
OCAK, E. (2015). Intermediality in Wim Wenders’ Pina[3D],
OCAK, E. (2015). Rethinking Interactivity in i-docs within the Framework of Huizinga’s Play-Element Conception,
OCAK, E. (2015). Intermediality as an Approach to the New Media Documentary Practice and Theory
OCAK, E. (2014). The Power of Images: Non-Fiction Storytelling of the Gezi Resistance within a Co-Creative Act
OCAK, E. (2014). Direnişin İmajlarını Düşünmek,
OCAK, E. (2013). The Significance of Digital Storytelling in/for Documentary
OCAK, E. (2013). Daimon’un Çağrısına Kulak Vererek (Belgesel) Sinemada Yaratıcılık Üzerine,
OCAK, E. (2012). New Forms of Documentary Filmmaking within New Media
OCAK, E., Özgen, HK. (2011). Türkiye Belgesel Sineması Üzerine Tarihsel Bir Değerlendirme,
OCAK, E. (2011). Belgesel Sinema ve Video Üzerine Ulus Baker İzleklerinde Yürümek,
OCAK, E. (2010). The Story of Contemporary Documentary Filmmaker
OCAK, E. (2010). Yeni Medya ile Belgesel Sinemada Yeni Biçimler,
OCAK, E., Balay, B. (2006). Kameranın Tanıklığı: Sözlü Tarih Çalışmalarında Video Teknolojisinin Kullanılması, Kuşaklar, Deneyimler, Tanıklıklar: Türkiye'de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı, İstanbul,
OCAK, E. (2004). Monitördeki Hamilelik,
OCAK, E. (2004). Monitördeki Hamilelik, Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma, (Vol. 3). Yeditepe Üniversitesi, Istanbul, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
OCAK, E. (2001). [Videografik] Görsel-İşitsel Düşünme Biçimleri,
OCAK, E. (2000). Türkiye’de Kent Planlama Mevzuatında ‘Kamu Sağlığı’ Kavramsallaştırmasının Yeniden Gözden Geçirilmesi,
OCAK, E. (1999). “Sağlıklı” Kentler/Kentliler,